Skip to content

LinkedIn tips voor jouw bedrijfspagina.


Voor vele bedrijven biedt LinkedIn een hoop potentie. Het heeft wereldwijd miljoenen gebruikers en daarom is het ook erg geschikt voor bedrijven om met LinkedIn te groeien en de naamsbekendheid te vergroten. Maar hoe gebruik je nou een LinkedIn bedrijfspagina en hoe zorg je voor een groter bereik?

 

Veel ondernemers vinden het lastig om antwoord te geven op deze vragen, daarom delen wij een aantal tips die ervoor zullen zorgen dat je alles uit jouw LinkedIn bedrijfspagina haalt. Benieuwd? Lees dan snel verder!

 

LinkedIn-bedrijfspagina

Voor het opzetten van een LinkedIn-bedrijfspagina is het van belang dat alle gegevens worden ingevuld. Ook is het belangrijk om het logo en de profielfoto te uploaden. Houd tijdens het invullen van alle gegevens rekening met de doelgroep van je bedrijf. Door het gebruik van de juiste woorden en afbeeldingen, zal je doelgroep zich sneller aangetrokken voelen tot jouw bedrijf.

Content

Consequent posten op LinkedIn is erg belangrijk voor bedrijven. Op deze manier word je gezien door je doelgroep en word je dus beter herkent. Om consequent te posten is het van belang om vooraf te brainstormen over de content. Houd bij het brainstormen rekening met de verschillende doelen die je met de berichten wil bereiken. Voorbeelden van inhoud voor je berichten zijn: het delen van vacatures, nieuwe updates, naamsbekendheid vergroten of het delen van nieuwe medewerkers.

 Verhoog je engagement

Met verschillende functies van LinkedIn kun je de engagement van je profiel een boost geven. Maak bijvoorbeeld gebruik van de poll functie om te achterhalen wat de interesses en behoeftes van jouw doelgroep zijn. Door gebruik te maken van de verschillende LinkedIn functies en door het gesprek aan te gaan met je volgers, zal je jouw engagement verhogen.

 Gebruik foto’s en video’s

Het gebruik van foto’s en video’s in je berichten is de perfecte manier om de aandacht van je volgers te trekken! Over het algemeen trekt video de aandacht van de kijker langer. Hoe langer er naar het bericht wordt gekeken, hoe groter de kans dat LinkedIn je bericht aan een groter publiek zal laten zien.

Laat jezelf zien

Door op social media de persoonlijke kant van je bedrijf te laten zien creëer je een band en vertrouwen met je doelgroep en zullen zij eerder jouw product of dienst aanschaffen. Je persoonlijke kant kun je op verschillende manieren op LinkedIn laten zien. Doe dit bijvoorbeeld door jouw medewerkers aan het woord te laten of door behind te scenes te laten zien.

Gebruik LinkedIn Analytics

Door te kijken naar de statistieken van je LinkedIn berichten kun je erachter komen welke onderwerpen en berichten het beste presteren onder je doelgroep. Wanneer je dit weet kun je de content hierop aanpassen zodat deze zo goed mogelijk presteren bij je doelgroep.

Heb jij hulp nodig met jouw social media? Neem dan gerust eens contact met ons op, we helpen je graag!

Like what you read? Kom eens langs! We denken graag met je mee. shakehands