Wat zijn de voordelen van carrousel posts op social media?
Je ziet carrousel posts tegenwoordig regelmatig voorbij komen en grote kans dat jij er ook al gebruik van maakt, maar wat zijn nou eigenlijk de voordelen ervan?
Het gebruik van carrousel posts brengen een aantal verschillende voordelen met zich mee. Lees snel verder om deze voordelen te ontdekken!
Algoritme
Carrousel posts zijn goed voor het algoritme! Wanneer mensen namelijk door jouw carrousel posts scrollen, kijken zij langer naar jouw content. Wanneer er langer naar je content wordt gekeken zal het social media platform deze content aan een groter publiek laten zien. Hierdoor zal jouw bereik dus groeien.
Opgeslagen post
In een carrousel post kun je een hoop bruikbare informatie kwijt. Doordat je meerdere visuals kunt plaatsen kun je meer informatie kwijt in de post. Hierdoor zal je post een hogere waarde hebben voor je volgers en zullen je carrousel posts vaker worden opgeslagen. Wanneer je post vaker wordt opgeslagen zal dit ook een positief effect hebben op de engagement.
Vaker op de tijdlijn
Bij een carrousel post deelt Instagram vaak jouw eerste én tweede post uit de carrousel aan je volgers. Hierdoor verschijn je niet 1 keer, maar 2 keer op iemands tijdlijn.
Advertenties
Carrousel posts kunnen ook ingezet worden als advertenties op social media. Op deze manier kun je meerder producten of foto’s in een keer laten zien, die naar verschillende landingspagina’s leiden.
Verhaal vertellen
Door middel van een carrousel post is het mogelijk om een verhaal te vertellen. Je kunt namelijk 10 foto’s achter elkaar plaatsen waardoor je informatie kunt verdelen over de verschillende foto’s en niet alles in één foto hoeft te delen.
Heb jij hulp nodig met jouw social media? Neem dan gerust eens contact met ons op, we helpen je graag!