Social Media Marketing & E-mailmarketing
Ailoo Boetiek
Ailoo is een fashion boetiek gevestigd in Maastricht en is opgericht door twee zussen. Naast hun mooie fashion boetiek hebben zij een online webshop.
DOEL
Het doel van Ailoo Boetiek bij het uitbesteden van de social media campagnes is om de aantal webshop orders te vergroten. E-mailmarketing wordt als verlengstuk toegepast om herhalingsaankopen te realiseren. Ook klanten met afgebroken betalingen of achtergelaten winkelmandjes worden gemaild ter herinnering.
AANPAK
Het is belangrijk om de doelstelling te bereiken met een ijzersterkte campagne funnel. We hebben er daarom voor gekozen om een funnel op te zetten bestaande uit 3 fasen. Drie fasen waarin we nieuwe doelgroepen kennis laten maken met Ailoo Boetiek tot het generaliseren van aankopen en herhalingsaankopen. We gaan aan de slag met doelgroepen die Ailoo Boetiek nog niet kennen tot aan doelgroepen die al eerder interesse hebben getoond in Ailoo Boetiek of zelfs een aankoop hebben gedaan.
Naast Facebook/ Instagram campagnes zijn we ook aan de slag gegaan met E-mailmarketing. De E-mailmarketing bestaat uit verschillende E-mailfunnels en wekelijkse nieuwsbrieven. Deze funnels bestaan onder andere uit het stimuleren van herhalingsaankopen en mensen kennis laten maken met nieuwe items.